marți, 24 august 2010

Asistenta de la Giulesti a fost retinuta

Ieri au fost anunturi ca asistenta de la Giulesti care nu a fost in salon cand s-a produs incendiul a fost retinuta. Tare mi-e teama ca ea va fi gasita tap ispasitor.

Nu doar ea este de vina. Din experienta mea din spitale, asistentele fac ce li se cere de catre sefii lor - medici si asistenti sefi. Din ce s-a intimplat inseamna ca asistentele obisnuiau in mod regulat sa plece din sectia de terapie intensiva, asistenta a mai plecat si inainte, si sunt sigura ca toti erau la curent cu practica asta. Toti trebuie sa raspunda pentru ca asa ceva sa nu se mai intample!

2 comentarii:

  1. Draga Simona, voi fi rational si deci un pic rece. Asta nu scade cu nimic empatia pe care o am fata de parinti. Si eu sunt parinte si daca fetita mea daca trage deja un partz sunt disperat. Un caz ca la Giulesti, pentru mine e de neinchipuit, din acest punct de vedere. Totusi ca un accident sa devina un fenomen, el trebuie sa aiba, cred un caracter repetitiv, cu alte cuvinte nu gravitatea unui accident il transforma in fenomen ci frecventa. Tousi nu putem spune ca in Romania ard in fiecare an 2 sau 3 sectii de nou-nascuti. E adevarat insa, ca neglijenta in serviciu a asistentelor tinde sa devina un fenomen. Am constatat-o pe propria-mi piele. Si nu numai a asistentelor ci a tuturor cadrelor medicale. Despre asta se poate discuta. Si intr-adevar neglijenta in serviciu, cand se intampla asemenea lucruri grave trebuie sanctionata direct proportional. In ce consta insa vina per se a asistentelor, caci erau mai multe. In lipsa lor, in 12 minute, dar fie si unul, nu importa s-a intamplat un scurt circuit, pentru care ele n-au nicio vina, si salonul a luat flacari. Omeneste vorbind, sigur putem spune ca daca erau acolo salvau macar o viata, poate, si ca si asta era suficient. Dar nu. Au gresit. Grav. Prin neglijenta. Si altii au gresit. De exemplu cei care au montat instalatia electrica. Poate ei mai mult. De aceea eu am tras concluzia ca arestarea lor este o masura pompieristica si inadecvata cu gravitatea faptelor sale. O masura luata adica in urma presiunii mediatice. E o tehnica veche. Se gaseste tapul ispasitor se beleste si in 2 saptamani uitam totul. Asa nu se rezolva absolut nimic.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu sustin ca toti cei responsabili ar trebui sanctionati. Nu conteaza daca la presiunea opiniei publice sau nu. Pentru ca un asemenea accident sa nu se mai intample.

    Cum am mai spus, nu este primul accident de genul acesta, copilul ars de la alta maternitate nu a schimbat nimic in atitudinea in spitale. Se poate face un rationament inductiv ca un asemenea accident se poate intampla oricand.

    RăspundețiȘtergere