miercuri, 25 august 2010

Giulesti - continuare

Azi nu mai sunt pe nicaieri stiri despre ce mai fac bebelusii arsi. Asta inseamna ca cel care era intubat continua sa fie in stare grava dar stabila.

In schimb sunt reactii despre arestarea asistentei.

Nu am inteles prea bine de ce asistenta este acum in arest. Conform procurorilor, "pentru ca a mintit". Sper sa faca recurs si sa fie eliberata, nu este pericol public si nici nu poate deturna ancheta.

Am aflat cu ocazia asta ca desi initial se vorbea de 20-30 de minute cat a lipsit, acum se vorbeste de 12 minute. Nu se vorbeste de alte lucruri, de ce nu era si o infirmiera cu ea, de ce numai ea avea cartela. Astept cu nerabdare rezultatele anchetei, daca vor fi facute publice.

Cui foloseste ca justitia sa se faca la presiune mediatica, sa nu faca decat ce indica media la un moment dat, si pe urma cand media nu mai da importanta sa revina si eventual sa nu mai faca nimic? E gresit!


Am aflat ca si conducerea spitalului este pusa sub acuzare. Este ce cred si eu ca trebuie sa se intample. Astept cu interes continuarea.
Asistenta traieste o drama, ea nu a avut nici o intentie sa faca rau acelor copii. Probabil a facut multe lucruri bune in cariera ei, dupa cum spun colegii ei. Sunt sigura ca mii de copii au fost ingrijiti de ea ajutati/salvati de ea. O compatimesc sincer.

Dupa parerea mea, vina ei este ca nu a constientizat cat de importanta este prezenta ei permanenta la terapie intensiva. Daca in perioada de 12 minute un copil in stare grava avea nevoie de ajutor, ea nu era acolo sa i-l dea. Si asta se intimpla frecvent acolo, la fel cum se intampla frecvent in orice maternitate din Romania. Cu urmari grave asupra copiilor care aveau nevoie de ajutor imediat, nu peste 10 minute.

Am mai spus si repet - eu cred ca trebuie sa fie pedepsita, proportional cu vina ei, la fel cum trebuie pedepsiti si sefii ei care cu siguranta erau la curent cu practica asta. Pentru ca un asemenea accident sa nu se mai intample!

3 comentarii:

  1. Eu ma intreb totusi, numai una singura trebuia sa stea acolo? nu cred. Sa raspunda atunci toate/toti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am chiar o varsta la care lumea ar trebuii sa-mi ia in considerare parerea, dar asta nu ma opreste sa-mi manifest nemultumirea fata de tara rau decazuta in care traim.
    Legat de tragedia de la Giulesti, toate spitalele ar trebuii dotate cu detectoare de fum, iar legat de aceea asistenta eu sincer nu-i gasesc nicio vina, dat fiind faptul ca era singura asistenta care se ocupa de copii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu, personal, nu-i gasesc absolut nicio vina bietei asistente, singurei asistente care se ocupa de copii. Toate spitalele ar trebuii sa aiba detectoare de fum, insa, data fiind tara in care traim, nu are rost sa ne asteptam la mai mult.
    Dumnezeu sa-i odihneasca in pace!

    RăspundețiȘtergere