luni, 23 august 2010

Incendiul de la maternitatea Giulesti

A trecut o saptamana de la tragedia de la maternitatea Giulesti si inca se vorbeste despre ea. Eu inca ma gandesc la bebelusii care nu aveau cum sa se apere singuri si la faptul ca nu era nimeni cu ei. Copilul meu a fost si el acolo si eu stateam linistita ca are cineva grija de el non stop, cind colo nici vorba de asa ceva.

Dupa parerea mea toata conducerea trebuie demisa. Nu numai asistenta care trebuia sa fie acolo ci si sefii ei, si sefii sefilor ei. Pentru ca probabil nu era prima oara cand se intimpla sa plece mult timp din salon. Nici nu avea impresia ca trebuie sa se grabeasca prea tare de vreme ce a lipsit atat de mult timp. Sefii probabil stiau asta si inchideau ochii desi este inadmisibil asa ceva.

La terapie intensiva oricand se putea intampla ceva grav cu un bebelus, prezenta cuiva este obligatorie 24 de ore. Asta inseamna ca acolo au murit mai multi bebelusi prematuri care aveau nevoie de ceva si nu era nimeni sa ii ajute.

Am citit recent pe undeva ca majoritatea celor din sistem sunt dezumanizati si ca asta face diferenta. De vreme ce o tragedie asa mare s-a putut intimpla, nu pot fi decat de acord. Cei abrutizati, care se joaca cu moartea altora fara nici o emotie, au facut posibil asa ceva.


Dupa cazul bebelusului ars in incubator pentru ca nici o asistenta nu era in zona am sperat ca toate maternitatile vor impune control mai strict si ca toate asistentele vor avea mai multa grija. Nici vorba de asa ceva, s-a intimplat mai rau ca atunci, 11 bebelusi au fost arsi.

Ar trebui demisi toti si inlocuiti cu altii care sa inteleaga mai bine ca nu se poate juca nimeni cu viata nimanui. Care sa aduca ce lipseste in primul rand in sistemul medical romanesc: sa fie uman.

Un comentariu:

  1. Din punctul meu de vedere cred ca sistemul trebuie revigorat de principiu de la cap...nu de la coada...(deoarece e deja imputit) de ce nu se fac astfel de controale inainte de intamplarea unor tragedii precum ,,Giulesti" ?

    RăspundețiȘtergere