duminică, 6 martie 2011

Andrei Plesu despre "morala, morale si printipuri"

Andrei Plesu atinge un punct sensibil, al atitudinii in Romania - de meci, si despre descurcareti

"La noi exista un fel de exces al adaptarii. Noi ne adaptam si la criza! Lumea "se descurca": intr-un fel baroc, complicat, colateral, dar se descurca. Ati vazut emisiunile despre criza? Talk show-urile sunt de o buna dispozitie tulburatoare. Uimitor! Toti vorbesc de catastrofe si fac bancuri si rad.

Noi n-am facut reforme intr-un ritm suficient de alert, pentru ca ne-am descurcat si fara. Daca te descurci, nu vrei sa schimbi nimic. Pentru ca orice descurcareala se adapteaza la o situatie data. Daca schimbi situatia, trebuie sa schimbi descurcareala. Ori n-are rost! Pentru descurcareti, orice schimbare incurca!"​


Mi-am adus si eu aminte despre descurcaretii din comunism.

Imi aduce aminte si de discutiile din campaniile electorale. Discutiile sunt centrate pe "barfa" nu pe realizari sau idei politice. Daca eu am avut alta parere decat cineva, el m-a facut "postac" si s-ar fi bagat sa imi gaseasca minusuri in educatie, sa ma discrediteze pe mine si prin propagare pe cel pe care il sustin. Eu sunt dusmanul lui in acel moment ca am alta opinie ca el, a lui fiind cea mai buna.

2 comentarii:

  1. "Discutiile sunt centrate pe "barfa" nu pe realizari sau idei politice.., sa ma discrediteze pe mine si prin propagare pe cel pe care il sustin."
    Ai vazut unde duce sistemul uninominal?
    Alegeri de partide fara candidati ar elimina barfa, loby-ul pentru, sau discreditatea candidatului si ar directiona campania spre discutarea programelor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Era la fel si inainte de introducerea votului uninominal.

    O dovada recenta: in 2009 tot timpul se vorbea de Iliescu desi el nu a candidat deloc, Geoana era candidatul. Cu Geoana au terminat repede sa il balacareasca, piatra grea era Iliescu.

    Daca nu exista nume pe listele de partid sunt balacariti cei care sustin partidul, sau membrii de partid, indiferent daca ei candideaza sau nu.

    RăspundețiȘtergere