joi, 3 martie 2011

Modificarea la codul muncii

Eu nu am avut timp sa ma uit cu atentie la ce se modifica in codul muncii, am citit sau auzit doar comentariile altora. O analiza a lui Liviu Voinea, un raspuns al Suzanei Dobre. L-am auzit pe Boc sustinand si cat de bun este, si pe liderii de sindicat sustinand ca nu e bun deloc.

Parerea mea e ca e un melanj cu rezultat imprevizibil. Au incercat sa aduca lucruri care exista in alte tari dar asta nu inseamna ca vor fi un succes la noi. Eu cred ca ei vor cu noul cod al muncii sa reduca din aparatul bugetar fara sa mai fie dati in judecata. Daca vor sa reduca evaziunea nu o fac schimband legea ci micsorand taxele, dar acest lucru e numai sub forma de promisiune (din a doua parte a anului) ceea ce inseamna ca nu au de gand sa o faca.

Si mai cred ca va fi un fiasco, ca nu se va intampla nici reducerea somajului, nici micsorarea evaziunii, iar sansele sa existe oameni care sa fie dati afara peste noapte vor creste. La noi, cu toate constrangerile actualului cod al muncii, angajatorii fac legea, nu isi platesc angajatii. Daca vor avea si suport legal nu le sta nimic in cale. Nimeni nu ii va reclama de teama sa nu fie dat afara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu