marți, 25 octombrie 2011

Discursul regelui

Doua lucruri mi-au atras atentia si mi-au placut in discursul regelui de azi. Nu stiu exact citatele, am sa adaug link.

Cel in care spune ca ar trebui sa muncim pentru a ne recastiga demnitatea si a face Romania sa conteze in lume. Cuvantul "demnitate" a sunat foarte normal spus de rege si este o notiune aproape uitata. La fel si idealul ca Romania sa fie o tara care sa conteze pe scena lumii.

Al doilea, finalul, in care a spus ca tara acum este imprumutata de la copiii nostri. Foarte adevarat. Este un indemn sa construim mai bine pentru ei.

2 comentarii:

  1. A amintit de libertate si democratie fara de care demnitatea este doar o vorba fara valoare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa este. Dar multa lume vorbeste despre libertate si democratie, sunt niste notiuni care apar frecvent in discursurile publice. Eu vroiam sa subliniez cuvantul demnitate pentru ca e folosit mai rar.

    Eu cred ca discursul s-a adresat fiecaruia ca persoana nu unor grupuri. Si in acelasi timp tuturor. Demnitatea despre care a vorbit regele - asa cum am inteles eu - nu e a "noastra" ca grup ci a fiecaruia dintre noi in parte.

    Asta face din el un discurs special.

    RăspundețiȘtergere