marți, 11 octombrie 2011

The soviet story

Filmul poate fi vizionat pe blog-ul lui Dan Selaru. Probabil si in alte parti dar eu aici l-am gasit.

Un articol pertinent a lui Andrei Plesu despre film: Un film antipatic

Eu cred ca se stia, in mare, despre atrocitati dar nimeni nu stia sigur si nici nu vroia sa vorbeasca despre asta. Mai cred ca nu mi-a fost la fel de clar ca acum faptul ca se dorea eliminarea dusmanilor de clasa prin executarea lor nu prin re-educarea lor.

Si in Romania a existat un masacru similar. Poate nu la acelasi nivel. Nu cred ca exista gropi comune in alta parte decat in inchisorile comuniste unde atrocitatile au fost la ele acasa toata perioada comunista. Poate pentru ca romanii au fost mai obedienti si pentru ca nu exista aici o cultura a revoltei. Sau poate pentru ca o mare parte din romani au fost tarani invatati sa faca ce li se cere, dupa ce cei care se revoltau au fost eliminati.

Eu cred ca efectele eliminarii elitelor in acel moment se vad si azi. Si ca va mai dura mult timp pana sa treaca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu