joi, 26 iulie 2012

Doua articole foarte interesante si unul ingrijorator

Primul: Vlad Petreanu: Cum este, de fapt, Casa România?

Aşa ar trebui să fie orice casă – deci şi Casa România: noi, stăpâni, iar politicienii, servitori – pentru că “ministru” asta înseamnă, din latină, servitor, aflat în serviciul cuiva.

Cum este, de fapt, Casa România?

Servitorii se ocupă cu orice, numai cu ce trebuie nu. Ţipă. Fură. Se bat. Fac scandal. Mint. Sunt puturoşi, scârbavnici, mizerabili.

Iar noi, stăpânii, ce facem? În loc să punem ordine în haosul ăsta, ne înjurăm reciproc, care ţine cu cine, care dintre servitori are dreptate şi care a furat mai puţin şi care îl scuipă mai artistic pe celălalt.

Asta nu e o casă cu viitor.
Am pus si o intrebare si am primit raspuns:

SimonaJuly 26, 2012 at 11:18



Eu sunt de acord cu ce sustii. Am o singura dilema: ce putem face pentru a reintroduce normalitatea? Normalitatea discursului public civilizat, dialogului civilizat intre oameni, normalitatea in parlament?
0
0

i
Rate This
Quantcast
Vlad PetreanuJuly 26, 2012 at 11:34
Putem transmite şi altora preocuparea noastră şi putem încerca să nu ne lăsăm păcăliţi de propagandă şi demagogie. Încet-încet, se va crea o masă critică iar aceasta va determina schimbarea profundă a atitudinii politice. Sună idealist şi romantic, dar cam aşa evoluează societăţile. Probabil că următoarea generaţie va vedea altfel politica decât o vedem noi, pentru că membrii ei vor avea acces la alte surse de informare şi vor avea alte moduri de comunicare.

Al doilea: Andrei Plesu: Cum facem diferenta intre minciuni, propaganda si fapte in campania pentru referendum? Andrei Plesu a raspuns online cititorilor HotNews.ro

Si ce spun eu ca e ingrijorator: Opera de arta a lui Dan Voiculescu. Ma refer la partea finala cu incitarea la violenta. Parca nu imi vine sa cred ca politicienii acum ar putea incita la violenta chiar si in zonele unde USL are majoritatea.

OK, toate trei sunt contra participarii la referendum - mai direct sau indirect. Imi plac argumentele, sunt valabile desi nu mi-au schimbat hotararea initiala.

Singura solutie este reconcilierea, normalitatea. Normal inseamna sa poti vorbi cu placere in contradictoriu. Exercitiu de imaginatie: cand ati facut utima oara asta?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu