sâmbătă, 1 noiembrie 2014

Voi vota cu Klaus Iohannis

Nu e simplu să alegi cu cine votezi în ziua de azi. Sînt multe lucruri care fac alegerea dificilă: unul ar fi grămada de candidați care ar putea conta sau au contat în trecut - de exemplu Macovei sau Tăriceanu. Alt motiv este că unii dintre ei vin în spate cu clica unor partide care s-au lipit de putere și au căpușat bugetul de stat fără scrupule, este cazul tuturor partidelor din România de acum indiferent dacă sînt de stânga sau de dreapta.

Argumentele care m-au convins pe mine să îl votez pe Klaus Iohannis:

- Declară că vrea să facă alt fel de politică. Eu cred ca vrea asta și că o poate face. În campania asta electorală cred că a făcut diferența, nu a dezbătut la infinit ce zice sau face un contracandidat. Articole despre atacurile la adresa lui încă de la început aici și aici.

- Eu îmi amintesc despre negocierile anterioare ale lui Klaus Iohannis pentru functia de prim ministru, in 2009. Negocierile au eșuat, el s-a întors la primarie. Ce am înțeles eu atunci: el a pus niște condiții care nu au fost îndeplinite. Nu e ca și cum el ar fi acceptat orice condiție ca să acceadă la o funcție importantă

- Cu siguranță va reprezenta bine România în UE. Spre deosebire - acum Băsescu nu a reușit crească influența României ci din contră a izolat-o iar certurile locale propagate la Bruxelles au stricat și mai mult imaginea. Sîntem pentru europeni tolerați, o țară săracă plină de corupți în care nici nu ajung dezbaterile europene, aici e mult prea ocupată agenda publică cu înjurături pentru ceilalți, Băsescu fiind promotor a acestei politici.

- Programul lui mi se pare bun. Eu nu sînt mare expert dar cred sincer că este nevoie ca cei de aici să aibă mai multa grijă pentru felul în care își fac treaba și mai mult respect pentru concetățeni, în plus făță de câștigarea unui loc important în UE.

- Eu cred că el a ales sloganul cu lucrul bine făcut, este diferit față de ce se întâmplă acum și e nevoie de așa ceva

- Nu mi se pare o discuție serioasă cea despre faptul că el vorbește puțin. Eu m-am săturat rău de mulțimea de politicieni care vorbesc mult și dau din coate în campania electorală și pe urmă pe la tot felul de emisiuni televizate cu păreriști iar pe urmă se aude despre ei că au afaceri oneroase cu statul. Orice debutant in ale politicii e trimis la televizor, cu cât este acolo mai vehement ca să îl desființeze pe debutantul de la partidul concurent al momentului cu atât are mai multe șanse să devină vice și sa ajungă pe liste scurte de partid la alegerile ulterioare. Dacă asta s-ar schimba și debutanții nu ar mai fi încurajați să spună gogoși într-un dispreț absolut pentru noi cred că am evolua mult mai repede spre o societate pe care ne-o dorim cu toții.

- Deși a existat o campanie mizerabilă împotriva lui el nu a răspuns la fel. Am găsit pe Facebook posturi plătite despre neamțul mincinos, am văzut anunțuri mincinoase că el taie pensiile, că e susținut de Băsescu. Dar nu a răspuns la ele, conform cu promisiunea să facă alt tip de politică

- Cred ca ar fi absolut nociv să câștige Ponta pentru că ar avea o putere prea mare, și în parlament și la președinție. Mai ales că toată clica de politicieni corupți s-ar muta la putere și nu cred că ar avea intenții bune

- Mie personal îmi place de el. Am lăsat la urma argumentul ăsta pentru că e mai personal. Am citit de curând Zilele Regalui de Filip Florian. Deși romanțat se scrie acolo despre moravurile balcanice ale clasei politice din secolul XIX - care seamănă destul de mult cu cele de acum - și diferența pe care o face Carol I opunându-se lor.

Cred că diferența asta contează foarte mult și speranța mea personală este că Iohannis va deveni președinte și va începe măcar să impuna diferența de care este mare nevoie acum. Sensul în care a mers discursul public și clasa politică până acum este clar în dezavantajul nostru și este nevoie să fie schimbat. Asta nu se poate face peste noapte dar măcar se schimbe sensul.


Am speranțe foarte mari de la votul meu de mâine.

Later edit: nu vinde gogosi, nu promite lucruri pe care nu le va putea face. Dar asta il face sa fie in mare dezavantaj, pe aici sint mai bine cotati vanzatorii de iluzii,.

Un comentariu:

  1. Si eu am votat cu Iohannis, din pacate rezultatele de la turil I m-au dezamagit.

    RăspundețiȘtergere